• Van Wijlen Consultancy
  • Jan van Goyenstraat 7
  • 5143 JL Waalwijk
  • 06-53 39 24 23
  • 0416-33 38 51
  • Home > Activiteiten > Training Commercial Attitude Sales Process Control





  • 3. Training Commercial Attitude Sales Process Control


  • Trucjes leren of leren verkopen op basis van relatie en partnership

    Onderscheidt uw bedrijf zich (in de ogen van markt) significant in product – of dienstenaanbod?
    Zo neen, is het dan ook uw mening, dat persoonlijk vertrouwen en dus gunning in het behouden van bestaande klanten en het verwerven van nieuwe en zeer belangrijke rol speelt ?

    Wat voor zin heeft dan het aanleren van verkooptechnieken; technieken, die vaak haaks staan op het zo noodzakelijk te verwerven vertrouwen !
    Wat, als u erin zou slagen de gunningfactor b.v. met 20% te verhogen, doordat uw verkoopteams hun persoonlijke vertrouwenskwaliteit nu eindelijk gaan vergroten ?
    De verkoper / accountmanager als persoon (en niet als de vertegenwoordiger van het A-merk… ) zou zich dan weer echt onderscheiden en een duurzame klantbinding tot stand kunnen brengen.

    Weten uw commerciële medewerkers precies waarom klanten bij u kopen ?
    Zo niet, dan wordt het overtuigingsproces en het behandelen van bezwaren wel erg lastig ….of worden de product / diensteigenschappen nog weer eens opgesomd, om dan uiteindelijk te eindigen bij de prijs !

    Wat de BPMA training Commercial Attitude & Sales Process NIET inhoudt:

    • Er worden géén classificaties aangeleerd, die de klant in een vooraf gedefinieerd hokje plaats. Doet u zaken op basis van aannames ?
    • Er worden géén trucjes bijgebracht, die de persoonlijke relatie met de klant zouden helpen opbouwen. Koopt u van iemand, die toneel speelt?
    • Er wordt géén script aangeleerd. Welke indruk maken interviews, die worden opgedreund ?

    Wat de BPMA training Commercial Attitude & Sales Process WEL inhoudt:

    Geleerd wordt, dat de persoonlijke vertrouwensrelatie, die de verkopers c.q. het verkoopteam opbouwt met de klant, zich vertaalt in duurzaam onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrent. Belemmeringen, die een gunningrelatie in de weg staan worden weggenomen.

    Er wordt geleerd hoe op een natuurlijke wijze problemen, wensen en eisen van de klant ter sprake gebracht kunnen worden volgens de BPMA interpretatie van vraagstellingen. Door de inzichten, die verkregen zijn tijdens de Commercial Attitude training worden de échte behoeften, wensen en eisen van de klant veel beter benaderbaar.

    Getraind wordt in een krachtig overtuigingsproces (=verkopen) om de klant te laten inzien, dat bij u aan de behoeften worden voldaan en op een natuurlijke wijze een Ja-stemming te genereren.

    Er wordt geleerd om te gaan met dagelijks terugkerende bezwaren.

    Voor wie is deze training bestemd ?

    De training Commercial Attitude & Sales Process Control is bestemd voor alle commerciële medewerkers zowel binnen- als buitendienst en Sales Management.

    Gemiddeld zal een Commercial Attitude & Sales Process Control training voor verkoopteams 3 dagen in beslag nemen.
    De eerste 2 dagen bij voorkeur aaneengelsoten, de 3e dag een maand later.

    Omdat het onderdeel Commercial Attitude een beroep doet op een mentaliteitverandering zal een zekere continuïteit om verankering te bewerkstelligen, wenselijk zijn.
    Deze worden ingevuld in samenspraak met u en worden via Praktijk Interval Training verzorgd.